RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI MŁODSZYCH (3-letnich)
Godzina
|
Zajęcia
|
07:00 - 08:30
|
-
schodzenie się dzieci, zabawy swobodne w kącikach tematycznych według zainteresowań i inwencji dzieci,
-
rozmowy kierowane indywidualne i w małych grupach związane z zainteresowaniami dzieci, obserwacje,
-
ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe przy muzyce, zabawy ze śpiewem,
-
czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe
|
8:30 - 9:00
|
-
śniadanie - kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków
|
9:00 - 9:45
|
-
grupowe zajęcia dydaktyczne realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego,
-
zabawy swobodne,
-
praca indywidualna, obserwacje,czynności porządkowe, przygotowanie do wyjścia do ogrodu
|
9:45 - 11:45
|
-
pobyt w ogrodzie przedszkolnym, spacery, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze (w przypadku nieodpowiedniej pogody gry i zabawy ruchowe w salach)
|
11:45 - 12:00
|
-
przygotowanie do obiadu: czynności samoobsługowe, higieniczne, organizacyjne
|
12:00 - 12:30
|
-
obiad - I danie - kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków
|
12:30 - 13:40
|
-
przygotowanie do odpoczynku: czynności higieniczne, organizacyjne i samoobsługowe,
-
odpoczynek połączony ze słuchaniem bajek, muzyki, słuchowisk
|
13:40 - 14:15
|
-
czynności samoobsługowe, higieniczne, organizacyjne i porządkowe po odpoczynku,
-
obiad - II danie - zupa
|
14:15 - 15:15
|
-
zabawy swobodne wg zainteresowania w sali lub w ogrodzie,
-
praca indywidualna, obserwacje,
-
czynności samoobsługowe, higieniczne, organizacyjne i porządkowe przed podwieczorkiem
|
15:15 - 15:30
|
-
podwieczorek: kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków
|
15:30 - 17:30
|
-
zabawy swobodne wg zainteresowań,
-
praca indywidualna, obserwacje
|
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH (4-5-6 letnich)
Godzina
|
Zajęcia
|
07:00 - 08:30
|
-
schodzenie się dzieci, zabawy swobodne w kącikach tematycznych według zainteresowań i inwencji dzieci,
-
rozmowy kierowane indywidualne i w małych grupach związane z zainteresowaniami dzieci, obserwacje
-
ćwiczenia poranne lub zabawy ruchowe przy muzyce, zabawy ze śpiewem,
-
czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe
|
8:30 - 8:45
|
-
śniadanie - kształcenie nawyków estetycznego , kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków
|
8:45 - 10:00
|
-
zajęcia dydaktyczne grupowe realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego,
-
zabawy swobodne,
-
praca indywidualna, obserwacje,
-
czynności porządkowe, przygotowanie do wyjścia do ogrodu
|
10:00 - 11:45
|
-
pobyt w ogrodzie przedszkolnym, spacery, gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze (w przypadku nieodpowiedniej pogody gry i zabawy ruchowe w salach)
|
11:45 - 12:00
|
-
przygotowanie do obiadu: czynności samoobsługowe, higieniczne, organizacyjne
|
12:00 - 12:30
|
-
obiad, kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków
|
12:30 - 12:50
|
-
relaks, słuchanie opowiadań, bajek, muzyki poważnej
|
12:50 - 14:30
|
-
zabawy dowolne zgodnie z zainteresowaniami dzieci w sali lub w ogrodzie,
-
praca indywidualna, obserwacje,
-
zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie wierszy, piosenek,
-
czynności porządkowe, organizacyjne i higieniczne
-
obiad - II danie - zupa
|
14:30 - 15:15
|
-
zabawy swobodne wg zainteresowania w sali lub w ogrodzie,
-
praca indywidualna, obserwacje,
-
czynności samoobsługowe, higieniczne, organizacyjne i porządkowe przed podwieczorkiem
|
15:15 - 15:30
|
-
podwieczorek: kształcenie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków
|
15:30 - 17:30
|
-
zabawy swobodne wg zainteresowań,
-
praca indywidualna, obserwacje
|